Thursday 19 August 2010

Kaulushulluus


Se on viimein tapahtunut. Olen tullut hulluksi. Olen saanut tartunnan. Minua vaivaa kaulushulluus! Olen rakastunut myllynkivikauluksiin.

Myllynkivikaulus keksittiin 1500-luvun puolessa välissä ja oli muotia aina 1600-luvun alkuun saakka. Usein kaulukset oli tärkätty koviksi jolloin ne eivät menettäneet muotoaan. Kauluksen väri oli useimmiten valkoinen koska se korosti ajan tummaa kauneusihannetta. Muita värejä olivat vaaleanpunainen, kellertävä kerma ja vaalea mauve. Myös vaaleansinistä käytettiin muualla paitsi Englannissa koska kuningatar Elizabeth ei pitänyt väristä ja kielsi sen.

Nykyisin tämän tyyppisä kauluksia näkee lähinnä pukudraamoissa, oopperassa, teatterissa ja joidenkin hardcorelarppareiden yllä. Minä olen kuitenkin vakaasti päättänyt yhdistää kauluksen lolitaan!

elizabethan ruffFashion Trends & Styles - Polyvore


Valitettavasti en kuitenkaan viihdy valkoisessa, tai pastellisävyissä. On siis valittava musta kaularöyhelö. Ja sellaisen olen löytänyt. Alkuperäinen materiaali on vaihtunut ylellisiin höyheniin mutta idea on edelleen sama! Tämä on pakko saada.

Mademoselle Parapluie

Pahoittelut polyvoren pomppaamisesta sivuun.


No comments:

Post a Comment